Ehdokasasettelu

Ehdokkaita oli 11, joista uusia 6; miesehdokkaita 5 ja naisia 6, ehdokasmäärän lisäys +1. Merkittävää oli, että saatiin nuori naisehdokas Rymättylästä, aikaisemmin ei ole ollut a) nuoria eikä b) saaristoalueen edustajia ehdolla.

Vaalikampanja

Keskityttiin pääasiassa lehtimainontaan Rannikkoseutu- ja Kaupunkiuutiset-lehdissä. Ulkomainonta toteutettiin kaikilla mainospaikoilla. Julisteen suunnitteli Paul Brück. Käsijakelumainoksia painettiin n. 500 kpl.

Osallistuttiin Rymättylän (Sara Luotonen) ja Kantakaupungin (Paul Brück) sekä koulujen (Sara Luotonen) vaalipaneeleihin. Lisäksi järjestettiin (vasemmistoliiton kanssa) puolueille yhteinen paneeli (edustajana ja organisoijana oli Jarkko Kanerva). Telttailtiin elokuussa Unikeonpäivän markkinoilla ja vaalia edeltävänä viikonloppuna torilla; liikuntaseurojen vaalikävelyä oli järjestämässä Leena Haanpää. Tuettiin myös Raision vihreiden kampanjointia.

Kampanja rahoitettiin kerätyllä puolueverolla, ehdokasmaksua kerättiin 50 euroa/ehdokas, vähävaraisilta 20e.

Vaalitulos

Vaikka Naantalissa annettujen äänien kokonaismäärä laski, nousi vihreiden äänimäärä 484:stä 503:een, osuus kokonaisäänimäärästä oli 5,2%, edellisissä vaaleissa 4,9%. Äänimäärä kasvoi erityisesti Rymättylässä (20 -> 44). Valtuutettujen määrä säilyi kahtena. Eniten ääniä, 128, sai Leena Haanpää (uusi), Jarkko Kanerva sai 92 ääntä. Varavaltuutetuiksi valittiin Sara Luotonen (uusi, Rymättylä) 52 äänellä ja Paul Brück 47 äänellä.