Naantalin vihreät nimesivät keskiviikko iltana pidetyssä kokouksessaan eduskuntavaalien ehdokasehdokkaiksi Esa Vahteran, Leena Haanpään ja Saija Porramon.

Vuoden 2023 eduskuntavaalit pidetään 2.4.2023. Vihreiden jäsenet pääsevät Varsinais-Suomessa vaikuttamaan suoraan eduskuntavaalien ehdokasasetteluun. Varsinais-Suomen vihreät järjestää eduskuntavaaliehdokkaiden valinnasta neuvoa-antavan jäsenkyselyn syyskuussa. Kysely tehdään sähköpostitse verkkokyselynä 19.–25.9.2022.

Kyselyyn pääsevät vastaamaan kaikki vihreiden varsinaissuomalaiset jäsenet, jotka ovat vuoden 2022 alkaessa täyttäneet 15 vuotta, maksaneet puolueen vuoden 2022 jäsenmaksun 16.8.2022 mennessä.

Kyselyssä kysytään jäseniltä, keitä ehdotetuista henkilöistä he kannattavat eduskuntavaaliehdokkaiksi. Kyselyssä voi kannattaa kaikkiaan kahdeksaa ehdokasta suosituimmuusjärjestyksessä. Kyselyn tulosta käytetään valittaessa piirin eduskuntavaaliehdokkaita.