Naantalin vihreiden uusi puheenjohtaja Mirva Maine

Naantalin seudun vihreiden syyskokous pidettiin sunnuntaina 26. marraskuuta Naantalin kaupungintalolla. Kokouksessa päätettiin yhdistyksen uudesta nimestä ja johdosta vuodelle 2018 sekä valittiin edustajat Vihreiden Varsinais-Suomen piirin syyskokoukseen.

Syyskokous päätti, että yhdistyksen nimi lyhenee muotoon Naantalin vihreät. Nyt kun kuntaliitoksesta on lähes kymmenen vuotta ja naapurikuntien vihreiden tilanne on vahvistunut kasvaneen jäsen- ja aktiivimäärän myötä, uusi nimi kuvaa parhaiten nykytilannetta. Virallinen nimenmuutos tapahtuu vuodenvaihteen jälkeen, mutta nettisivuille uutta nimeä aletaan päivittämään jo tämän vuoden puolella.

Yhdistyksen uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Naantalin äänikuningattareksi 250 äänellään kuntavaaleissa noussut Mirva Maine, joka toimii myös Naantalin kaupunginhallituksen jäsenenä. Yhdistyksen nykyinen puheenjohtaja Sara Sorto jatkaa hallituksessa. Yhdistyksen hallituksen muut jäsenet ovat Aino Haakana, Ilona Lilja-Kurkela, Eero Myrskykari ja Juha-Antti Nikkanen sekä varajäsenet Hanna Erjanti, Erja Hautala, Jyrki Heino ja Elina Mälkiä.