Saija Porramo

Varsinais- Suomen vihreät asettivat lauantaina ensimmäiset ehdokkaansa 14.4.2019 pidettäviin eduskuntavaaleihin. Nimettyjen joukossa on Naantalin vihreitä edustava FM, biologi Saija Porramo.

Saija Porramo on 42-vuotias kahden lapsen äiti, varavaltuutettu, ympäristö- ja rakennuslautakunnan varapuheenjohtaja sekä terveysvalvontajaoston jäsen. Hän on työskennellyt mm. metsäntutkimuksessa, ympäristökasvatusprojekteissa sekä TE-toimistossa minkä lisäksi hän toimii aktiivisesti mukana ympäristöjärjestöjen luonnonsuojelutyössä.

Muita Varsinais-Suomesta nimettyjä ehdokkaita ovat turkulaiset Mari Kousa-Kuusisto, Tuomo Liljenbäck, Riina Lumme, Niina Ratilainen ja Konsta Weber sekä Ville Savonlahti Liedosta, Sofia Virta Kaarinasta ja Helena Särkijärvi Paraisilta.

Ehdokasasettelu perustuu vihreiden jäsenistön keskuudessa lokakuussa tehtyyn neuvoa-antavaan jäsenkyselyyn. Vihreät asettavat Varsinais-Suomessa eduskuntavaaleihin täyden 17 ehdokkaan listan. Seuraavat ehdokkaat nimetään marras-joulukuussa. Vihreiden tavoitteina eduskuntavaaleissa Varsinais-Suomessa on 17 prosentin kannatusosuus ja kolme kansanedustajaa.

Tuoreisiin eduskuntavaaliehdokkaisiin pääset tutustumaan täältä

Naantalin vihreät onnittelevat kaikkia valinnasta.